Östersunds kommun

Supporttekniker

Tillsvidare på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
 
Östersunds kommun har mer än 5 600 personer anställda i åtta förvaltningar. Vi verkar inom 400 olika yrken och jobbar mot ett gemensamt mål: att göra medborgarnas liv rikare, enklare och tryggare. Östersunds kommun är stället för dig som vill jobba framåt med hjärtat. För oss är nämligen alla medborgare lika viktiga. Ett barn på förskolan, en bygglovssökande villaägare eller en vårdsökande pensionär. Vi strävar hela tiden efter att förbättra och utveckla våra tjänster och hos oss har du möjligheter att som individ påverka hur vi genomför vårt gemensamma arbete och vara med och bidra till ett bättre Östersund. Vi är engagerade och visar omtanke för varandra och dem vi är till för.
 
Brinner du för IT och digitalisering? Vill du vara med och utveckla vår IT-enhet? Vi söker dig som älskar att ge god service till våra kunder och användare och vill vara med och driva utveckling av en ny modern IT-enhet.
 
IT-enheten är Östersunds kommuns gemensamma IT-organisation och tillhör Kommunledningsförvaltningen. IT-enhetens uppdrag är att med helhetssyn och verksamhetskunskap, tillhandahålla kostnadseffektiva tjänster och tekniska plattformar med hög tillgänglighet. Uppdraget omfattar såväl IT som telefoni med totalt ca 10 000 användare inom administration och skolverksamhet samt inom förbund.
 
Vår IT-miljö består idag av bl.a. Windows, Apple, Linux, VMware och Citrix.
 

Arbetsuppgifter och ansvar

Du kommer att vara en viktig medarbetare i vår Klient- och användarstödsgrupp. Här har du tillsammans med andra ansvaret för att lösa kunders IT- och telefoniproblem via telefon, e-post eller ute på plats hos kunder och användare. Du kommer att ge support till användare via telefon och med hjälp av fjärrstyrningsverktyg. Därtill kommer också ärendehantering, felsökning, kontohantering, inköp och uppföljning. Du kommer också att vara med att driva utvecklingen internt inom enheten.
 

Kvalifikationer

Vi söker dig som gillar att ge god service och du drivs av att hjälpa andra! Som medarbetare hos oss är det viktigt att du gillar ett högt tempo, har ett bra bemötande, månar om att göra ett gott arbete och har social kompetens. Du tycker att det är intressant med problemlösning och har en pedagogisk förmåga. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Du är initiativrik och har ett driv och en vilja att förbättra verksamheten. Vi behöver dig som är kreativ och vågar prova nya idéer!

Du har för tjänsten relevant dokumenterad utbildning, lämpligen högskolebaserad IT-utbildning eller motsvarande erfarenheter som av arbetsgivaren bedöms som likvärdiga. 

Vi söker dig som har erfarenhet inom följande områden: 

.Kundsupport och telefonsupport
.Windows 10, iOS och Microsoft Office 365
.Kontohantering, Active Directory
.Olika klientmiljöer såsom Windows, Apple och Citrix
.Utskrifthantering 
.Telefonifrågor rörande växel, hänvisningssystem och mobiladministration
.Flera års erfarenhet av stora IT-miljöer

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 
B körkort erfordras
 
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.
 

Kontaktpersoner

Marie Fryklöf områdeschef 063-14 49 10
Beatrice Johansson teamchef 063-14 45 00
Fackliga representanter nås via kundcenter 063-14 30 00
 
Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.

Sista ansökningsdag
2019-09-30



Ansök nu

 

 

Sista ansökningsdag : 30 september . Arbetsort : Östersund . Publicerat : 28 augusti

Kategorier : Data & IT Kundservice Offentliga jobb


Senaste jobben från Östersunds kommun

Alla jobb hos Östersunds kommun

Liknande jobb Supporttekniker